Hva er det som selger og hvorfor?

Overvåk trafikken og analyser resultatene

Spør oss om konverteringssporing

Se hvilke trafikkilder som fører til flest salg og tilpass budsjettene deretter

Se hvorfor noen produkter selger mer enn andre. Lær å kjenne hele kundens reise fra annonse til kvittering.

Du finner ut hva hver trafikkilde er verdt i kroner og øre, og hvor du skal satse markedsføringen.

Ta kunde- og datadrevne avgjørelser

Markedsføring på Internett har bare iløpet av noen få år beveget seg fra å være nytenkende og innovativ markedsføring, til å omsette for mer enn markedsføring på trykk og papir. For hver eneste dag som går, kommer en ny bedrift på Internett. I dag har så og si alle bedrifter en nettside.

 

Konverteringssporing betyr å spore henvendelser og besøk på din nettside, og som gjør et fysisk kjøp inne på nettsiden. Denne funksjonen har vært tilgjengelig i flere år, men det er først nå næringslivet begynner å bli virkelig interessert i konverteringssporing.

 

Vi i Otero Media opplever at det ikke holder med å bare skape trafikk til en nettside, men også se til at nettsiden fysisk selger som en effekt av vår markedsføring.

 

Vi tilbyr to former for konverteringssporing:

1) Konverteringssporing for din Google AdWords- kampanje

2) E-commerce tracking av hele nettbutikken din

 

 

1. Konverteringssporing AdWords

Otero Media tilbyr konverteringssporing til alle sine kunder på Google AdWords. Ved hjelp av Adwords- generert sporingskode implementert på Takk-for-ditt-kjøp- side kan man se hvor mange salg hvert søkeord leder til. På den måten kan man enklere se om søkeordene som er inkludert i AdWords-kampanjen gir riktig avkastning eller om du bør gjøre et forsøk på å benytte deg av andre søkeord.

 

I dag er det også viktig å vite at trafikken som kommer inn på nettsiden, også fører til salg eller henvendelser.

 

Fordeler med konverteringssporing til AdWords-kampanje:

  • Se hvilke trafikkilder som fører til flest salg
  • Se hvilke produkter som er mest populære
  • Du finner ut hva hver trafikkilde er verdt i kroner og øre

2. E-commerce tracking

Otero Media tilbyr E-commerce tracking av din nettbutikk. E- commerce tracking handler om å spore konverteringer. En konvertering er stortsett i dag et salg. Ved å tilpasse nettbutikkens-plattform synkronisert med innstillinger i Google Analytics, kan man se hvilke produkter som selges og hvilke trafikkilder som fører til salg.

 

De fleste nettbutikker er i dag tilpasset for E-commerce tracking og vil enkelt indeksere oppgitte priser på produktene som blir solgt. På den måten vil du sitte igjen med en solid mengde informasjon om dine kjøpere i nettbutikken.

 

Fordeler med E-commerce tracking:

  • Se hvilke trafikkilder som fører til flest salg
  • Se hvorfor noen produkter presterer bedre enn andre
  • Du finner ut hva hver trafikkilde er verdt i kroner og øre